גיבוי ושחזור


האם אתם ערוכים לקטסטרופה

השאלה היא לא אם תאבדו מידע, אלא מתי תאבדו אותו. ככל שיש
לכם יותר מחשבים ברשת – בבית או בעסק

חסר לכם מקום?  קחו דיסק חיצוני , חושבים על גיבויי ?
קחו דיסק חיצוני,
העברת
נתונים ממקום למקום ?
קחו דיסק חיצוני

השאלה היא לא אם תאבדו מידע, אלא מתי תאבדו אותו. ככל שיש לכם יותר מחשבים ברשתבבית או בעסק,.

חסר לכם מקום? קחו דיסק חיצוני , חושבים על גיבויי ? קחו דיסק חיצוני, העברת נתונים ממקום למקום ? קחו דיסק חיצוני

הדיסקים החיצוניים מאפשרים לכם להוסיף בקלות ובמהירות שטח אחסון נוסף למחשב או לרשת המקומית.
ישנם דגמים שמתאימים במיוחד לשאת בתיק או ביחד עם המחשב הנייד והם דגמים בגודל דיסק של 2.5 אינץ.
ישנם דגמים שמתאימים למחשב המקומי והם דגמים בגודל דיסק של 3.5אינץ.
רשת המחשבים שלכם יכולה להיות גם הפתרון לגיבויים אמינים ותכופים: מכיוון שמחירי הכוננים הקשיחים יורדים בהתמדה, ומאחר שנפח האחסון שלהם מדהימה, תוכלו לשמור על נתח גדול מהמידע ברשת הביתית או המשרדית, במאגר מידע מגובה לשימוש כל המחשבים ברשת.

ישנם דגמים שמתאימים במיוחד לרשת המקומית ומחברים ישירות לרשת אוישירות לראוטר וניקראים  NAS
הרעיון הוא להשתמש בדיסק חיצוני המחובר לרשת המחשבים שלכם או ישירות לנתב כמו אחד המחשבים הקיימים ברשת. (שרת אחסון צמוד רשת, או NAS (ראשי תיבות של Network Attached Storage). מדובר בשרת קבצים ייעודי המחובר לרשת, אפשר להפוך את פתרון האחסון ליותר מאשר כונן עם כתובת IP, או אות המייצגת כונן שנגיש מכל המחשבים.

פתרון זה מאפשר לכם לבצע העתקה של כל המידע מהמחשבים השונים ברשת המחשבים בצורה אוטומטית לדיסק רשת NAS ובצורה מתוזמנת.

באמצעות פתרון זה ניתן גם לחבר את הדיסק החיצוני לרשת מחשבים אחרת ולגבות את הנתונים באמצעות האינטרנט לדיסק המרוחק המשרד / בית וכן להרחיק את המידע למקום פיזי אחר מרוחק. זה כמובן דורש ששני הרשתות יהיו מחוברות לאינטרנט באמצעות IP קבוע.

תוכנה

מערך התוכנה הדרוש לגיבוי יכול במקרים מסוימים לפוצץ אתה מוח. כדי לפשט את העניינים בחרנו בתוכנה חופשית להורדה ושימוש Cobian Backup . לגרסה הזו יש כמה מאפיינים נחמדים: זו לא תוכנת גיבוי ואחסון רגילה – היא מסוגלת ליצור עותקים מאובטחים של קבצים וספריות שתבחרו, בכל זמן שתקבעו. היא לא משתמשת בסוגי קבצים ייחודיים לה ולא תכווץ קבצים, אלא אם כן תורו לה לעשות זאת. אבל במידה שתבקשו, וגם להצפין קבצים שגובו.

אפשר לשחזר קבצים מהתוכנה פשוט על ידי העתקתם מחדש למקומם המקורי. התוכנה תבצע גיבויים מלאים, אינקרמנטליים (מצטברים) אודיפרנציאליים (שוטפים) .

לגבות את הגיבוי

הדיסק המכובד שבו השתמשנו לא תומך ב-RAID,    אבל מה תעשו אם תרצו עותק נוסף, זהה של כל גיבוי? אין בעיה. אפשר לרכוש מארז דיסקים חיצוני הכולל שני דיסקים המגבים אחד את השני.

דיסק חיצוני הוא בעצם דיסק קשיח לכל הדבר, בדיוק כמו זה שמותקן לכם במחשב, להוציא שני הבדלים: הוא מגיע במארז מיוחד משלו, שנמצא מחוץ למחשב; והוא מתחבר למחשב בכבל, USB. או כבל רשת.

דיסק חיצוני: דיסק חיצוני הוא פתרון טוב אם אתם זקוקים לנפח אחסון נוסף ולא רוצים לפתוח את המחשב, או שאין לכם מקום במארז לדיסק נוסף. זהו גם פתרון פרקטי כשאתם זקוקים לאמצעי גיבוי משלים או רוצים לנייד את הנתונים קבצים גדולים לעיתים קרובות.

אחד היתרונות של דיסק חיצוני, הוא שבסיום העבודה אפשר לנתק אותו מהמחשב ולנעול בארון או כספת.

דיסק חיצוני הוא אמצעי הגיבוי האמין ביותר והנוח ביותר.

External DISK LanDisk / NAS / USB that can be connected to a Local Area Network (LAN) or to your PC with USB2.0.
Network Attached Storage (NAS) is dedicated hard disk-based storage technology designed to be connected directly to a computer network,
providing centralized data access to multiple network clients

למידע נוסף