דומיינים בעברית

דומיינים בעברית 

עכשיו כל אחד יכול לרשום את שם הדומיין בעברית. בין אם עבור אדם פרטי או חברה. שם הדומיין הינו מרכיב חשוב ביותר על מנת לייצג את זהותכם ברשת האינטרנט ולכן מומלץ לרשום במקביל לשם הדומיין באותיות לטיניות גם שם דומיין בעברית.

דומיינים בעברית מאפשרים גישה קלה אינטואיטיבית לאתר שלכם ומסייעים רבות בקידומו במנועי החיפוש. כיום ניתן לרשום דומיינים בעברית בסיומות com או net , לדוגמה com.דומייןבעברית או net. דומיין בעברית ובעתיד יתאפשר לרשום כשם מלא בעברית כדוגמת דומיין.ישראל וכד’.

בנוסף, האפשרות לרשום את שם הדומיין בעברית מקנה לכם את האפשרות להגן על זכותכם לשם המסחרי שלכם ללא חשש שמישהו יתפוס את השם שלכם.

איך זה עובד :

רישום שמות דומיין בשפות שאינן כתובות באותיות לטיניות , מעוגנות בתקינה הקרויה IDN – International Domain Names . במהלך רישום הדומיין מבוצעת המרה עפ”י קידוד סטנדרטי לדומיין באותיות לטיניות המתחיל באותיות –xn ואחריהן קוד המייצג בצורה חד משמעית את השם בעברית או בכל שפה אחרת.

הדפדפנים החדשים כדוגמת Internet Explorer 7 , או FireFox תומכים בצורה מלאה בהתקני IDN . דפדפנים ישנים יותר דורשים לעתים התקנת התקנים מתאימים. התקן לדוגמא ניתו להוריד ב  http://idn.verisign-grs.com/index.jsp?lang=he

אז למה באמת חשוב לרשום שמות דומיין בעברית ?

קידום במנועי חיפוש ובעיקר בגוגל – אחד הגורמים המשפיעים ביותר הוא התאמה בין שם הדומיין לתוכן האתר. כאשר תוכן האתר בעברית, ההתאמה הטובה ביותר בצורה טבעית היא כאשר שם הדומיין גם הוא בעברית וקיימת התאמה בין שם הדומיין לתוכן ומילות המפתח באתר. התוצאות הטובות ביותר הן כאשר במקביל לרישום דומיין באותיות לטיניות (אנגליות) בסיומות co.il ו com , נרשם גם דומיין בעברית אשר ניתן להעבירו/לשייכו לדומיין באנגלית או להקים מיני אתר נפרד עם מספר דפים קטן וקישורם לאתר הראשי.

שמירה על זכויותיכם – שם דומיין הוא נכס רעיוני והוא מייצג את זהותכם ברשת. על מנת להגן על השם שלכם יש לרשום אותו גם בעברית וכך למנוע שימוש לרעה ע”י מישהו שיתפוס את השם שלכם.

נוחות – עם דומיין בעברית ניתן להקליד ישירות את שמכם בצורה אינטואיטיבית ללא טעויות בכתיבה באנגלית.